Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.10.2013, Jan Vítek, aktualita
Společnost EIZO si připravila nový 23,5" monitor Foris FG2421, který má jako první svého druhu nabídnout obnovovací frekvenci 240 Hz. Krom toho se chlubí velmi krátkým inputlagem a speciálními režimy vyvinuté ve spolupráci s týmem Fnatic,...
vladoc (4) | 4.11.201320:32
Tento monitor sa už predáva v ALZA.CZ­(SK­) za 11990KČ ­(462€­). Tu je to novinka bez stanovenej ceny. Ak špatne vidím, tak ma opravte.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 5.11.20138:08
Tahle novinka je z minulé středy. Heureka eviduje ceny až od neděle.
Odpovědět0  0
Survivor (52) | 21.5.20149:37
No tak to je přesně co potřebuju! S tímto monitorem konečně nemusím dělat kompromis mezi zapnutým VSync a 60fps a vypnutým VSync a třeba 120fps ale s naprosto nechutnýma čárama přes monitor! A navíc není TN ! Pro hráče, který má trochu slušnější stroj a hry by mu běželi víc jak 60fps, ale limituje ho VSync je to téměř povinnost. Protože bez VSync a víc jak 60fps je to smrt pro oči. Neznáte ještě někdo nějakou alternativu k tomuto monitoru? Podmínky: 1920 x 1080 x min.120Hz v nativním rozlišení a aby samozřejmě nebyl TN. Díky za info
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 21.5.201410:03
A inout lag čtvrt vteřiny při zapnutí Vsyncu ti jako velkýmu hyper mega hráči nevadí? Radši budu do smrti koukat na tearing než si dělat hry nehratelný vsyncem. O těch 60 FPS tady vubec nejde, to by stačilo ale ten input lag co způsobuje vsync...... to se fakt nedá hrát. Když škubnu myší přes celej monitor tak si stihnu udělat kafe než se ta šipka na monitoru pohne.
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 21.5.201410:07
*input ne inout ;­-­)

Dneska ale tearing takovej problém neni, nový hry maj většinou do těch 60 FPS takže zapínat Vsync je blbos. To spíš u těch starejch her kde je třeba 300 FPS je to hodně vidět. Ale radši tearing než opožděnou myš. Tearing se dá přežít ale to oddálení od tý hry a zničení celý atmosféry input lagem ne.
Jediná novější hra u který jsem tearing hodně viděl byl MassEffect 3, tam je to dost děsný, taky to má ale nároky jak hra z roku 2007 takže to FPS letí někam do nebe.
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 30.10.201316:28
Input lag je snad jenom při zapnutym Vsyncu ne? Bez něj ani na levnejch monitorech žádný zpomalený reakce nepozoruju, ale jak zapnu Vsync tak je to pro mě nehratelný, jak když je v online hře 200ms. Bohužel většina lidí to nevidí a tvrdí mi že jim Vsync nezpomaluje reakce, přitom to zákonitě z logiky věci dělat musí. ;­-­) S 240 Hz už snad ale nikoho nenapadne zapínat Vsync.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 31.10.201310:19
input lag = lag elektroniky než zpracuje a zobrazí obraz. je jedno, jestli s vsync nebo bez, drtivá většina monitorů ten input lag prostě má....
a Vsync..... no tam je to kapku složitější ;­-­) ale těch 200ms je podle mě blbost, při 60hz jeden snímek sežere zhruba 16,7ms.... no ale vsync... buď máš riziko že se ti zobrazí obraz s artefakty, nebo se vykreslování snímků slícuje s nastavenou frekvencí. pokud ti grafika zvládá dostatek FPS, tedy více než obnovovací frekvenci, je šecko vcelku ok. pokud ale ne, tak standartní vsync snižuje počet zobrazovaných snímků na zlomky obnovovací frekvence.... schválně píšu standartní, nV teď má nějaký hybridní co se aktivuje jen když z grafiky leze víc fps než je obnovovací frekvence..... takže, když máš 60Hz monitor a máš zaplý vsync, nad 60fps je to v pohodě, při méně už to zobrazí ty zlomky, tedy 30­/20­/15... u nv nad 60 v pohodě, pod 60 vsync nic ;­-­)
takže vlastně záleží jak výkonnou máš mašinu, pokud není problém dosahovat stabilně vyšších fps než je obnovovací frekvence, neměl by být problém mít vsync zaplý, stejně víc fps takový monitor nezobrazí ;­-­) pokud máš ale mašinu co se v 90% případů furt loudá pod obnovovací frekvencí, asi nemá vsync smysl....
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 31.10.201313:42
standardní!
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 31.10.201315:12
No 200ms to asi přehánim ale každopádně jsou pro mě hry s vsyncem nehratelný, to opoždění ovládání je strašný. Ať jsou tam radši artefakty, mimochodem v novějších hrách už tearing a podobný věci vubec nepozoruju takže nemam důvod něco jako vsync používat. Na online FPS hry je vsync sebevražda ale i ve strategiích mi to vadí, prostě nesnesu opožděnou myš, nechápu jak to někdo může mít zapnutý. Možná že je to problém čistě na nvidiích, nikdy jsem něměl ATI ­(kromě starejch pixel­). Hodně lidí mi tvrdí že jim vsync nezpůsobuje opoždění ovládání ale já se zajímam o počítače asi 12 let a zapnutí vsyncu zpomalovalo reakce na všech počítačích kde jsem to kdy zkoušel a je to pro mě naprosto nepoužitelná funkce. Radši budu koukat na ten tearing.
Odpovědět0  0
JiVy (623) | 31.10.201317:40
nVidia nedávno představila novou technologii G­-sync, kdy je obnovovací frekvence monitoru řízena speciálním čipem v monitoru, synchronizovaným s GK, a je stejná, jako ta, kterou je schopna generovat GK. Tedy Monitor běží na frekvenci GK a nedochází tak k žádnému tearingu a případný lag myši je zcela v moci HW a SW myši!
Do konce roku má na tyto monitory exkluzivitu Asus, od příštího roku bude volná i pro další firmy. Asus chystá i přídavnou desku pro své stávající herní monitory s frekvencemi 120 a 144 Hz, která je upgraduje na G­-sync.
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 31.10.201320:21
Teď jsem si kupoval novýho DELLa takže na to jim prdim. ;­-­) Ale jak řikam, tearing v novejch hrách vubec nepociťuju, možná je to ale tim že tam nejsou stovky FPS jako ve hrách typu FarCry. Co si pamatuju tak uplně nejvíc byl tearing vidět v Doom 3, Return To Castle Wolfenstein ­(stejnej engine, náhoda?­) a v podobnejch hrách kolem toho roku 2003.
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 31.10.201320:25
Ale mně osobně ten taring moc nevadí, znam lidi co to všude viděj a hrozně to řešej a to já zase řešim opožděnou myš, na to jsem zase háklivej já. V dnešních hrách totiž bejvá často opožděný ovládání ­(hlavně ve hrách od Bethsedy teda­) a furt na to nadávam a přitom to drtivá většina lidí vubec nepociťuje ­(asi konzolisti­). Většinou pomůže v ovladačích vynutit trojitý vyrovnávání a optimalizaci podprocesů a přestane to, ale například v novym Bioshocku jsem to nevyřešil, tam to bylo ještě na hranici toho že si na to člověk ňák zvykne ale i tak. Když někam škubnu myší tak potřebuju okamžitou odezvu abych mohl udělat případný korekce pohybu ještě než dojedu tam kam jsem chtěl, nebo pak ještě rychle domířit a pod... a to nejde pokud má myš několik desítek ms odezvu. :­-­) :­-­) Asi jsem divnej že to cejtim, přitom u monitoru je to uplně jedno jestli má 2, 5, nebo 8ms, je to furt stejný. Jenom u starších notebookovejch displejů jsem cejtil pomalou odezvu.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 30.10.201310:58
už se těším na test od pana Kovače ;­-­)

možná jen škoda že se u 120+Hz displejů všichni drží full HD, už by to pomalu chtělo větší ;­-)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 30.10.201311:42
Ono u 120 Hz je poté docela problém s datovou propustností kabelů­/portů. 1920x1080­/1200 je pro 120 Hz ještě snesitelné. V podstatě by to bylo možné až s HDMI 2.0 a DisplayPort 1.2. Onen DisplayPort tu s námi samozřejmě již nějakou tu dobu je, ale omezit monitor pouze na jedno rozhraní. Myslím že doba 2560x1440 při 120 Hz přijde. Ale až se prosadí HDMI 2.0.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 30.10.201311:52
tak ono k 2560x1440 taky člověk musí krmit nějakou tou výkonnější grafikou, a ty už DP mají snad všechny, takže v tom bych problém neviděl. A další rozhraní by tam být mohlo, akorát by u 2560 by nepodporovalo 120Hz... takže, v rozhraní bych problém neviděl, bylo by to omezující, to ano, ale možná kromě panelů ­(jsou vůbec nějaké 27­" 2560@120Hz?­) by to v podstatě šlo vyrobit.... jen pak ta cena..... ;­-)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 30.10.201313:01
Panel takový existuje. Dokonce jsme měli jeden na recenzi. Bohužel potenciál nebyl využit.
https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-iiyama­-xb2776qs­-panel­-dokonaly­-ale­-co­-monitor­/37690­-2
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 30.10.201316:29
A nebylo by lepší obyčejný DVI? ;­-)
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 31.10.201310:01
U vyššího rozlišení než 1920xněco při 120Hz by už asi nestíhalo....
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 31.10.201312:41
DVI zvládne pouze 2560x1600@60Hz víc to prostě nepůjde.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 31.10.201313:51
Taky jsem zvědavý na test, ale nevíte náhodou proč přestali vyrábět “nejlepší monitor na světě” a to FX­-2431? Nemohu za něj najít náhradu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.